bugün
yenile
    1. 3
      +
      -entiri.verilen_downvote
      öncelikle bu başlık daha önce farklı bir şekilde açılmışsa affola bana sorarsanız bir hatadır lakin kimseyi incitmemek adına sorunsal yazdım. sorunsal da ne kadar da saçma bir kelime öyle ya. neyse efenim şimdi üşenenler için önce ayetleri buraya bir alalalım Allah size, çocuklarınız (ın alacağı miras) hakkında, erkeğe iki dişinin payı kadarını emreder. (Çocuklar sadece) ikiden fazla kız iseler, (ölenin geriye) bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer kız bir ise (mirasın) yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığı maldan, ana babasından her birinin altıda bir hissesi vardır. Eğer çocuğu yok da (yalnız) ana babası ona varis oluyorsa, anasına üçte bir düşer. Eğer kardeşleri varsa anasının hissesi altıda birdir. (Bu paylaştırma, ölenin) yapacağı vasiyetten ya da borcundan sonradır. Babalarınız ve oğullarınızdan, hangisinin size daha faydalı olduğunu bilemezsiniz. Bunlar, Allah tarafından farz kılınmıştır. Şüphesiz Allah hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir. ﴾nisa 11﴿ Eğer çocukları yoksa, karılarınızın geriye bıraktıklarının yarısı sizindir. Eğer çocukları varsa, bıraktıklarının dörtte biri sizindir. (Bu paylaştırma, ölen karılarınızın) yaptıkları vasiyetlerin yerine getirilmesi, yahut borçlarının ödenmesinden sonradır. Eğer sizin çocuğunuz yoksa, bıraktığınızın dörtte biri onlarındır. Eğer çocuğunuz varsa bıraktığınızın sekizde biri onlarındır. (Yine bu paylaştırma) yaptığınız vasiyetin yerine getirilmesinden, yahut borçlarınızın ödenmesinden sonradır. Eğer kendisine varis olunan bir erkek veya bir kadının evladı ve babası olmaz ve bir erkek veya bir kız kardeşi bulunursa ona altıda bir düşer. Eğer (kardeşler) birden fazla olurlarsa, üçte birde ortaktırlar. (Bu paylaştırma varislere) zarar vermeksizin yapılan vasiyetin yerine getirilmesinden, yahut borcun ödenmesinden sonra yapılır. (Bütün bunlar) Allah'ın emridir. Allah hakkıyla bilendir, halimdir (hemen cezalandırmaz, mühlet verir.) (nisa 12) kaynak diyanet şimdi kaba bir hesap yapalım. bir er kişi ölsün anası babası ei ve 3 kız çocuğu sahibi olsun. tabi çocuklar çocuk değil yetişkin olacak. 60000 lira servet nasıl bence gayet ideal. bölelim bakalım 3 kızına toplamda mirasının 2/3'ü yani= 40.000 tl anaya 1/6 yani= 10.000 tl babaya 1/6 yani= 10.000 tl karısına 1/8 yani= 7.500 tl kalması emredilir. bunları topladığınızda 60.000 tl etmesi lazım ama kaç tl ediyor= 67.500 matematik bilenleri bir adım öne ve çocukları da pistten alalım
      0bu ne la 1 tl nerde sorusu gibi? - shevchenkoyu dondurmeyin 11.04.2016 17:47:42 |#3330474
      0hocam benim kafam basmadı.ben sadece erkeğin kadına göre 2 katı pay aldığını biliyorum ki bunun nedenini de kadına eşinden de pay geliyor diye biliyorum.cidden bi sorunsallık var şu miras konusunda. kafam karman çorman oldu. - avarel 11.04.2016 17:47:58 |#3318645
      0arkadaşlar yapmayın ben matematik bilmeden bu hesabı çıkarabiliyorum:( - artniyetli 11.04.2016 17:51:06 |#2604696
      butun yorumlari goster (4)
    2. 4
      +
      -entiri.verilen_downvote
      sorunsal olmayan durumdur. çünkü problemi çözdüm. yukarıdaki örnekte ihmal edilen bir durum var. önce ilgili ayete bakalım "allah size çocuklarınız hakkında öğütte bulunuyor. erkek, kadının iki katı pay alır. mirasçılar sadece kadın olup iki kişiden fazla iseler kalıtın üçte ikisi onlarındır. kalıtın yarısı onundur. ölen kişi ardında çocuk bırakmışsa, ana ve babasının her birisine altıda bir düşer. çocuğu yok da kendisine sadece ana ve babası varis oluyorsa bu durumda annesine üçte bir pay düşer. kardeşi varsa bu durumda annesine altıda bir düşer. tüm bu paylaşma oranları, ölenin yaptığı vasiyetten ve borçların ödenmesinden sonra gelir. analarınız, babalarınız ve çocuklarınızdan hangisinin size daha yararlı olduğunu bilemezsiniz. bu allah’ın yasasıdır.allah bilendir, bilgedir." 4:11 arkadaş durumu ele alırken ek olarak karısına da bir pay yüklemiştir. söz konusu ailedeki miras dağılımı yapılacak olursa yukarıdaki ayette belirtildiği gibi geride bırakılan kadın sayısı ikiden fazla olduğu durumda 2/3 oran o kadınlara bırakılmalıdır. "mirasçılar sadece kadın ise ve ikiden fazla iseler kalıtın 2/3 ü onlarındır" oysa hata bulduğunu sanan arkadaş burada eşini mirasçı kadınlar arasında saymayarak ona da bir pay vermiştir. söz konusu dağılım şudur: kız çocuklar ve eşine toplam 2/3 anneye (ayette geride bırakılan kadınlardan ayrı olarak pay verilmiştir) 1/6 babaya 1/6 oranları payda eşitlenerek toplanırsa 24/24 elde edilir. yani hiç bir sıkıntı yok ortada.
      2bırak sazı çelloyu soksan farketmez kardo - ilyazzova 11.04.2016 18:22:25 |#2604741
      1anlamazlar manasında dedim* - ilyazzova 11.04.2016 18:23:09 |#2604740
      0umarım anlarlar. - euphrates 11.04.2016 18:24:17 |#2419320
      butun yorumlari goster (5)
    3. 1
      +
      -entiri.verilen_downvote
      ek olarak karısına da bir pay yüklemeyi gerektiren paylaşım. ayet 11'e bakalım ne diyor: (çocuklar sadece) ikiden fazla kız iseler bıraktığının 3'te ikisi onlarındır. şimdi ayet 12'ye bakalım: eğer sizin çocuğunuz yoksa, bıraktığınızın dörtte biri onlarındır. eğer çocuğunuz varsa bıraktığınızın sekizde biri onlarındır. (karılarınızındır manasında) bu durumda görüyoruz ki bu 3'te ikilik payda karılar(eşler) yok sadece kız evlatlar var.
      012. ayet farklı bir durumu anlatıyor. oradaki paylaşım usulünü 11. ayete uygulamaya gerek yok. zaten ayet 11 yeterince açık. mirastan geriye bırakılan kadınlara adamın karısını eklemezsen tutarsızlık olur. - euphrates 11.04.2016 18:43:50 |#2419383
      011. ve 12. ayetlerin farklı bir durum olduğu görüşü kuranda ifade edilmiş mi yoksa bu sizin düşünceniz mi. bir de az önce 3/2 lik dilimde eşler dahil diyordunuz şimdi farklı birer durum. hangisi doğru bilemedim - artniyetli 11.04.2016 18:45:56 |#3045110
      0la bir adamın hem çocuğu olup hem de çocuğunun olmaması nasıl aynı durum olabilir sence? bana bunu açıkla... - euphrates 11.04.2016 18:49:09 |#2419384
      butun yorumlari goster (7)
    4. 2
      +
      -entiri.verilen_downvote
      bence buradaki asıl problem matematik falan değil. nisa suresi 11. ayetin hemen başında gördüğümüz "erkeğe kadının iki misli düşer" cümlesi. dönemin şartları fakan demeyin, varlığını iddia ettiğiniz tanrınız her şeye rağmen kadın erkek eşitliğini sağlayabilecek ve devrim niteliğinde başka toplumsal düzenlemeler(köleliğin kaldırılması ve yasaklanması gibi) yapabilecekti sanırım.